W podręczniku zostały opisane najnowocześniejsze, zweryfikowane i obecnie obowiązujące metody diagnostyki pacjenta na poszczególnych etapach procesu usprawniania w podstawowych grupach schorzeń dotyczących aparatu ruchu, układu nerwowego, krążenia i oddychania oraz chorób metabolicznych. Oddzielne rozdziały zostały poświęcone systemowi Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonalnej (ICF) i jego zastosowaniu w praktyce oraz zasadom bezpieczeństwa testów diagnostycznych, a także prognozowaniu i programowaniu procesu rehabilitacji na podstawie ich wyników.
Podręcznik adresowany jest do studentów kierunku fizjoterapia na studiach I i II stopnia oraz do fizjoterapeutów.
„Czas na nową polska rehabilitacje, czas na nową polską fizjoterapię” – mówi fizjoterapeuta Paweł Zawitkowski i zapowiada, że jest, w czym wybierać.
Dr n. med. Iwona Maciąg-Tymecka z Wyższej Szkoły Fizjoterapii we Wrocławiu opowiada o specyfice rehabilitacji dzieci i młodzieży. Na czym ona polega i dlaczego tak ważne jest rozróżnienie między rehabilitacją dzieci i dorosłych? Zapraszamy do oglądania!
Prof. Dr hab. Zdzisławy Wrzosek z Katedry Fizjoterapii w Dysfunkcjach Narządu Ruchu Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu dzieli się swoją opinią na temat Adaptowanej aktywności fizycznej dla fizjoterapeutów, Ćwiczenia propriocepcji w rehabilitacji oraz Ortopedii Duttona.