Medycyna PZWL.pl

PZWL

„Angielski w praktyce opiekuna osób starszych, chorych i niepełnosprawnych” – recenzja MSZ Poznań

alż Tagi: angielski , medycyna , opiekun medyczny
Nowość

Książka autorstwa Anny Kierczak Angielski w praktyce opiekuna osób starszych, chorych i niepełnosprawnych, która trafiła do biblioteki naszej szkoły, dzięki wydawnictwu Lekarskiemu PZWL, jest niezwykle przydatnym podręcznikiem w nauczaniu języka angielskiego.

Wydana w formie samouczka, przeznaczona jest dla osób fachowo zajmujących się opieką nad osobami potrzebującymi pomocy. W naszej szkole uczą się również wolontariusze, zajmujący się opieką paliatywną, a więc będzie to również podręcznik dla nich.

Jako nauczyciel j. angielskiego, korzystam w swojej praktyce z różnych podręczników. Ten jest szczególny. Forma samouczka pozwala na wykorzystanie go nie tylko na lekcjach języka angielskiego w szkole, ale także w pracy samodzielnej ucznia w domu bez udziału nauczyciela, co jest niezwykle ważne, zważywszy na zaoczny tryb nauki naszych słuchaczy kierunku „opiekun medyczny”. Pozwala również w znacznym stopniu poszerzyć słownictwo i zachęcić do konwersacji.

Podręcznik będzie cenny w dydaktyce j. angielskiego w naszej szkole również ze względu na fachowe słownictwo medyczne i uzupełnione ilustracjami słownictwo ogólne „z życia wzięte” – bardzo ważne w codziennej pracy opiekuna medycznego, a także ze względu na szereg zawartych w nim zwrotów i skrótów medycznych.

Bardzo ważna dla mnie, jako nauczyciela języka angielskiego, jest zastosowana w podręczniku uproszczona transkrypcja fonetyczna, która nie zniechęca ucznia i ułatwia naukę wymowy. To bardzo ważne w nauczaniu języka obcego.

Na uwagę zasługuje również układ książki. Czytelny, przejrzysty, łatwy w „nawigacji”. Bardzo dobrze rozwiązany pod względem graficznym, nie przeładowany tekstem, wzbogacony ilustracjami, pozwalający na zrobienie notatki. Wzbogacony indeksem rzeczowym, podzielony na bloki tematyczne – co pozwala sprawnie odnaleźć potrzebny temat. Czytelny druk i dobra czcionka dopełniają reszty.

Konsekwentnie stosowane w książce „przydatne polecenia, pytania i zwroty” wzbogacają nie tylko słownictwo, ale również przełamują zahamowania w nawiązaniu komunikacji z pacjentem.

I jeszcze jeden ważny aspekt – część naszych słuchaczy po skończeniu szkoły podejmuje pracę w krajach anglojęzycznych i ten podręcznik z pewnością znakomicie im ją ułatwi.

Sylwia Góra

Nauczyciel języka angielskiego

W Medycznym Studium Zawodowym

Im. PCK w Poznaniu

Oceń

  • Obecnie 0 na 5 gwiazdek.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
0

Dziękujemy za głos!

Już oceniałeś tą stronę, możesz oddać głos tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za oddany głos!

Zaloguj się lub utwórz nowe konto aby ocenić tą stronę.

 

Komentarze

Zobacz także

Szczepienia ochronne w praktyce pielęgniarki i położnej

Szczepienia ochronne są niekwestionowaną obroną w zapobieganiu występowania chorób zakaźnych. Znane z przeszłości masowe zachorowania dziesiątkujące ludność, zwłaszcza osoby najsłabsze, w tym dzieci, powodowały epidemie chorób zakaźnych, co wraz z niedożywieniem ludności decydowało o wysokiej umieralności populacji ludzkiej.

Czytaj więcej

Kampania „RZS. Porozmawiajmy” w Kołobrzegu - chorzy na reumatoidalne zapalenie stawów i ich lekarze

Ponad połowa chorych na reumatoidalne zapalenie stawów nie stosuje się do zaleceń terapeutycznych. Konsekwencje nieprawidłowo leczonego schorzenia przekładają się na obniżenie jakości życia pacjentów, ale również dotykają całe społeczeństwo. Podczas konferencji „Poznańsko-Szczecińskie Spotkania Reumatologiczne” odbywającej się 14-16 maja 2015 r. w Kołobrzegu została zorganizowana akcja edukacyjna skierowana do osób cierpiących na RZS i lekarzy reumatologów. Pod hasłem „RZS. Porozmawiajmy” portal TacyJakJa.pl, Ogólnopolskie Stowarzyszenie Młodych z Zapalnymi Chorobami Tkanki Łącznej "3majmy się razem", Fundacja „JaTyMy” i firma Roche zachęcają do budowania otwartej relacji terapeutycznej. Ogólnopolska kampania ma na celu zwrócenie uwagi pacjentów i środowiska medycznego jak ważna dla wyników leczenia jest szczera rozmowa w gabinecie lekarskim.

Czytaj więcej

Upadanie w nauce chodu. Trening padania i wstawania – materiały dodatkowe do „Rehabilitacji” Marcina Rosińskiego

Problem nauki czynności lokomocji dotyczy pacjentów ortopedycznych, neurologicznych oraz dzieci i osób starszych. Autor kompleksowo omawia zagadnienie rehabilitacji chodu, zestawiając niezbędną dla pełnego zrozumienia tematu wiedzę teoretyczną z czysto praktyczną. Wymiar praktyczny publikacji przejawia się przede wszystkim w bogatym materiale ilustracyjnym (ryciny i fotografie), przedstawiającym m.in. szczegółowe techniki terapeutyczne, które fizjoterapeuta może wykorzystać w pracy z pacjentem. Każda fotografia zawiera szczegółowy opis przedstawianej techniki ze zwróceniem uwagi na różne jej aspekty – opis chwytu terapeuty, ergonomia jego ciała podczas pracy, dopasowanie chwytu tak, aby był on optymalny zarówno dla terapeuty, jak i dla pacjenta, a także dla samego celu ćwiczenia. Do książki dołączono podrozdział dotyczący nauki upadania oraz wstawania, który możecie Państwo pobrać z naszej strony.

Czytaj więcej

Wydarzenia

Do pobrania


Przejdź do działu reklamy i współpracy b2b

Nasi partnerzy

FB