Medycyna PZWL.pl

PZWL

Pomóc i samemu przeżyć

Jacek Kubitsky
Polecane
  • Wydawnictwo: PZWL
  • Rok wydania: 2017
  • Stron: 180
  • ISBN: 978-83-200-5324-1

Praktyczny poradnik dla terapeutów początkujących i z pewnym stażem zawodowym. Autor - psychoterapeuta, psychoanalityk, superwizor z ponad czterdziestoletnim doświadczeniem zawodowym oraz klinicysta z wieloletnią prywatną praktyką - dzieli się swoimi doświadczeniami. W książce, obok zagadnień teoretycznych uwzględniających najnowszą literaturę fachową, znalazły się rady i wskazówki z czterech obszarów tematycznych: terapeuta (m.in. cechy dobrego terapeuty; rozwój zawodowy; wypalenie zawodowe i higiena psychiczna; terapeuta jako osoba prywatna i jego relacje z otoczeniem), terapia (m.in. zalety i ewolucja psychoterapii; cele, oczekiwania i ograniczenia terapii; niespodzianki i błędy; leki i psychoterapia; praca z koterapeutą; terapia przy pomocy tłumacza), pacjent (m.in. pacjent dawniej i dzisiaj; wybór pacjenta; zachowania pacjenta; pacjent i jego rodzina; wizyty w domu; wygląd zewnętrzny i płeć pacjenta; pacjent i terapeuta), praktyka (m.in. miejsce i bezpieczeństwo pracy; pierwsze spotkanie z pacjentem; rozmowa diagnostyczna, diagnoza; zbieranie informacji; granice i prywatność; zakończenie terapii; pacjent po terapii). Ponadto w ostatnim rozdziale autor zawarł swoje przemyślenia dotyczące różnych aspektów życia człowieka.

Oceń

  • Obecnie 0 na 5 gwiazdek.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
0

Dziękujemy za głos!

Już oceniałeś tą stronę, możesz oddać głos tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za oddany głos!

Zaloguj się lub utwórz nowe konto aby ocenić tą stronę.

 

Komentarze

Polecane publikacje

Zobacz także

Agresywni pacjenci – jak sobie poradzić?

62-letni mężczyzna, alkoholik, cierpiący na zdekompensowaną marskość wątroby (Cirrhosis hepatis decompensata) z encefalopatią, przyjęty do szpitala podczas ataku padaczki. Pacjent jest splątany, nieskoordynowany ruchowo, nie ma świadomości miejsca i czasu. W efekcie zaawansowanej fazy encefalopatii występują u niego częste ataki agresji, spotęgowane brakiem reakcji organizmu na większość leków uspokajających – podawany jest haloperidol. Chory odmawia współpracy z personelem medycznym, jest wulgarny, hałaśliwy, próbuje rękoczynów, w wyniku odwrócenia rytmu dobowego uniemożliwia innym pacjentom nocny wypoczynek.

Czytaj więcej

Kampania „RZS. Porozmawiajmy” w Kołobrzegu - chorzy na reumatoidalne zapalenie stawów i ich lekarze

Ponad połowa chorych na reumatoidalne zapalenie stawów nie stosuje się do zaleceń terapeutycznych. Konsekwencje nieprawidłowo leczonego schorzenia przekładają się na obniżenie jakości życia pacjentów, ale również dotykają całe społeczeństwo. Podczas konferencji „Poznańsko-Szczecińskie Spotkania Reumatologiczne” odbywającej się 14-16 maja 2015 r. w Kołobrzegu została zorganizowana akcja edukacyjna skierowana do osób cierpiących na RZS i lekarzy reumatologów. Pod hasłem „RZS. Porozmawiajmy” portal TacyJakJa.pl, Ogólnopolskie Stowarzyszenie Młodych z Zapalnymi Chorobami Tkanki Łącznej "3majmy się razem", Fundacja „JaTyMy” i firma Roche zachęcają do budowania otwartej relacji terapeutycznej. Ogólnopolska kampania ma na celu zwrócenie uwagi pacjentów i środowiska medycznego jak ważna dla wyników leczenia jest szczera rozmowa w gabinecie lekarskim.

Czytaj więcej

Komunikowanie się z pacjentem w sytuacjach trudnych

Umiejętność adekwatnego komunikowania się z pacjentem jest uznawana za jedną z podstawowych kompetencji klinicznych lekarza. Udana komunikacja lekarz – pacjent jest niezbędna dla uzyskania dobrych wyników opieki zdrowotnej i pozytywnie wpływa na zrozumienie wskazówek lekarza przez pacjenta, jego satysfakcję oraz stosowanie się do zalecanego leczenia (Claramita i wsp. 2011; Kurtz, Silverman, Draper 2005).

Czytaj więcej

Do pobrania

Przejdź do działu reklamy i współpracy b2b

Nasi partnerzy