
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Podręcznik napisany jest językiem prostym i zrozumiałym. Informacje w nim zawarte są aktualne i przydatne. Jego zaletą jest skondensowana forma. Zastosowano wyróżnienia, w których zawarto podsumowanie najważniejszych informacji. Zagadnienia teoretyczne przedstawiono w jasny i czytelny sposób, w postaci licznych tabel i rycin.
Trwa pierwsza edycja konkursu „Położna Przyszłości - Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy”. W poniedziałek 24 kwietnia br. w Warszawie laureatki I etapu konkursu – studentki 13 polskich uczelni medycznych - powalczą w finale o tytuł Położnej Przyszłości 2017 oraz główną nagrodę – miesięczny staż w warszawskim Szpitalu św. Zofii.
Kilka słów o 1 tomie książki „Dzieje medycyny w Polsce” pod redakcją naukową prof. Wojciecha Noszczyka. Początek lata 2015 przyniósł tysiącom lekarzy, historykom i bibliofilom wielką radość. Ukazał się 1 tom dzieła „Dzieje medycyny w Polsce” pod redakcją naukową prof. Wojciecha Noszczyka. Ta tak bardzo oczekiwana publikacja, wydana w jubileuszowym roku 70. lat działalności Wydawnictwa Lekarskiego PZWL, obejmuje okres od czasów najdawniejszych do roku 1914, czyli do wybuchu I wojny światowej. Ten pięknie wydany wolumin formatu 210 x 280 mm, w twardej oprawie, obejmujący 520 stron, drukowanych na znakomitym papierze, o co zadbał wydawca, red. Jolanta Jedlińska, jest pierwszym tego rodzaju dziełem w polskiej literaturze medycznej.
Anatomia człowieka jest nauką podstawową zajmująca szczególne miejsce w wykształceniu medyka. Jest to przedmiot trudny, wymagający wiele pracy i wysiłku ale zarazem fascynujący i niezbędny w praktyce. Cytując prof. W. Łasińskiego z przedmowy do wydania XIII podręcznika Bochenka „Jak mawiał prof. Reicher, anatomii trzeba się uczyć całe życie, bo często tego, czego uczyliśmy się parę lat temu, już nie pamiętamy. Anatomia może być nauką samodzielną, może też być służebną dla innych dziedzin medycyny. Może więc istnieć bez kliniki, jednak nauki kliniczne bez niej się nie obejdą”. Mnogość literatury anatomicznej dostępnej obecnie na rynku z jednej strony ułatwia dostęp do wiedzy, z drugiej zaś uniemożliwia łatwe zestawienie najważniejszych faktów. „Pigułka wiedzy” powstała w oparciu o jeden z najznamienitszych podręczników anatomii Bochenka – Reichera, stanowi próbę usystematyzowania i zebrania najważniejszych zagadnień w jedną całość, stanowiąc tym samym cenne repetytorium dla studentów różnych kierunków medycznych.
Najczęściej stosowana chemioterapia uzupełniająca u chorych na raka piersi składa się z antracyklin i taksoidów. Przeprowadzono badania, które wykazały większą skuteczność i bezpieczeństwo schematów ze skróconym odstępem między cyklami – czyli dose-dense. W wykładzie omówiono aktualne zalecenia dotyczące takiego postępowania, w tym kryteria doboru chorych do tej terapii
Dr hab. n. med. prof. nadzw. Marek Jóźwiak z Katedry i Kliniki Ortopedii i Traumatologii Dziecięcej Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu tłumaczy, dlaczego wczesna rehabilitacja jest podstawowym elementem opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi, jakie są cele tej terapii oraz przybliża sytuację finansową ośrodków rehabilitacyjnych w Polsce.
Dr n. med. Iwona Maciąg-Tymecka z Wyższej Szkoły Fizjoterapii we Wrocławiu opowiada o specyfice rehabilitacji dzieci i młodzieży. Na czym ona polega i dlaczego tak ważne jest rozróżnienie między rehabilitacją dzieci i dorosłych? Zapraszamy do oglądania!
O rehabilitacji w chorobach dzieci i młodzieży i o specyfice opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym opowiada dr. n. med. Iwona Maciąg-Tymecka.